diumenge, 6 de juliol del 2008

Qué nos va a pasar

La buena vida
Qué nos va a pasar
[Il·lustració: Javier Aramburu]

El passat divendres 4 de juliol, Radio 3 va dedicar una programació especial a celebrar el Dia de los Independientes. Un dels actes va ser donar a conèixer el resultat de l’enquesta popular Los INSDISpensables que tenia per objectiu triar, a partir d’una llista de 128 cançons preseleccionades pels locutors de l’emissora, la millor cançó independent a Espanya des de 1978.

I la guanyadora va ser: Qué nos va a pasar de La buena vida. Una cançó del grup de Donosti que té a Toronto un incondicional i fidel seguidor. Malgrat que no comulgui ni amb fer llistes del “millor de” ni amb els “dia de”, no em deixa de donar alegria per a ells, que per part meva es mereixen tot els reconeixements que calguin.

Exemple d’elegància, bon gust i discreció. Lletres que mai recorren als tòpics més manits per parlar de l’amor o de qualsevol altre tema. Aconsegueixen transmetre la passió i la dedicació amb que han anat fent cadascun dels seus discos. Tot això es pot escoltar a les cançons, però també comprovar llegint l’apartat Discografia del web de la banda, on un dels components explica al detall com van anar sortint les cançons, els referents musicals, el procés de gravació, els dissenys per les portades... un regal pels fans.


Qué nos va a pasar (Hallelujah! Siesta, 2001) és només una de les moltes bones cançons pop de la carrera de la La buena vida i qualsevol dia és un bon dia per escoltar les cançons que t’agraden.

Cada día trato de acertar por dónde saldrás; eso es tanto como adivinar qué nos va a pasar. Has estado, hace tiempo, algo raro por momentos. Me pregunto algo inquieta qué nos va a pasar. No recuerdo cuándo decayó la conversación ni el punto en que dices tú que algo cambió. Sin embargo, mientras tanto, yo me guardo la esperanza y las cosas que en la plaza nos dijimos hoy.

Ahora que te vas pediré perdón y dirás que no y estará muy bien, ya sabes por qué. Yo me esconderé, ahora que te vas ya no saldré más, dime para qué, si no te voy a ver. Sin embargo, mientras tanto, yo me guardo la esperanza y las cosas que en la plaza nos dijimos hoy. Ahora que te vas pediré perdón y dirás que no y estará muy bien, ya sabes por qué. Yo me esconderé, ahora que te vas ya no saldré más, dime para qué, si no te voy a ver. Cuando pase el tiempo conocerás a alguien más y me olvidarás, y es que es lo normal. Aunque nos dé rabia siempre ocurre igual y nos esforzarnos en disimular.

La Buena Vida actualment estan treballant en un nou disc. Dos components del grup, els germans Borja i Javier Sánchez (Javier és l’autor de Qué nos va a pasar), ja han gravat i treuran molt aviat el que serà el seu tercer disc amb AMA, l’altra banda de la que també formen part.


Nicolás Méndez
Qué nos va a pasar
, 2001

[© Totes les imatges: La Buena Vida]

5 comentaris:

Insonrible ha dit...

Lo intento, lo pienso varias veces, pero es que no me salen las palabras para explicar todo lo que me transmite La buena Vida. SENTIMIENTO.

La Abutrí de Getafe ha dit...

A mi me gusta todo de este grupo,su nombre,sus letras...Qué facilidad tienen para removerme por dentro...

Samedimanche ha dit...

Yo me callo y no estropeo la magia...soy una jamelga, lo confieso.

Toronto ha dit...

Jamelga mansa la veo hoy, Samedí, que con este post me esperaba que pasase su caballería entera por aquí...pero veo que antepone sus respetos por este sentimiento compartido hacia La buena vida. Gracias, le honra ... pero como me va la marcha, me atevo a preguntarle: ¿Quiere que le grabe un CD variado de La buena vida? ¿Qué responde a esta provocación, jamelga mia?

Samedimanche ha dit...

Usted grábelo y verá!!!