dimecres, 12 de novembre del 2008

Save Coney Island!

Tiki Angie
Angie Pontani
[Foto: Viva Van Story]

Angie Pontani és una artista de Coney Island que s’ha convertit en ambaixadora de la causa per salvar el parc d’atraccions dels pobres de Nova York. Un reportatge del suplement dominical El País semanal explica el perill que corre el parc davant l’amenaça d’un projecte de renovació urbanística que vol substituir les atraccions per botigues de luxe, privatitzar la platja i construir nous edificis.

Una de les iniciatives per reivindicar la personalitat d’aquest lloc únic i intentar aturar el seu tancament és el documental The poor man’s Follies, dels italians Fabrizzio Vegliona i Monica Carrozoni , protagonitzat per la mateixa Angie Pontani, qui fa uns anys ja va rodar amb ells el cutmetratge Les famoses germanes Pontani.


Toronto es solidaritza amb la causa i per fer-ho recorro a Diane Arbus, fotògrafa que va saber retratar com cap altre l’ànima dels habitants de Coney Island:


Diane Arbus
Two Girls in Matching Bathing Suits, Coney Island, N.Y., 1967
[Foto: Museum of Contemporary Photography]


"Diane frecuentaba Coney Island, adonde iba en tren. Una vez le llamó la atención una vivienda justo emplazada junto a Still Avenue, y decidió entrar. Descubrió entonces que se trataba de un hotel lleno de viejos desorientados, entre los que había un perro que ladraba, y pasó allí horas sacando fotos. “Si alguna vez me fuera de la ciudad un fin de semana, es allí adonde iría”, dijo en una ocasión. Iba a Coney Island siempre que podía, y en ocasiones se llevaba a Doon y May Elliot para que le hicieran compañía mientras ella fotografiaba el museo de cera, unas madres puertorriqueñas o gente tatuada. Durante un tiempo, los tatuados fueron uno de sus temas principales. Se preguntaba una y otra vez por qué la gente se tatuaba: ¿Para adornarse?¿Para ocultar cicatrices? ¿A modo de desafío? El ritual secreto del tatuaje la intrigaba, puesto que era una combinación de arte tradicional, dolor físico y sensualidad."*

*Bosworth, Patricia. Diane Arbus. Traducción de Beatriz López-Buisán.
Barcelona: Lumen, 2006. (Memorias y biografías).
ISBN: 84-264-1553-9. Pàg. 243-244.

Diane Arbus
Tatooed man at a Carnival, 1970
[Foto: Master of Fine Art Photography]

5 comentaris:

Samedimanche ha dit...

Jo, com a tatuada tiki i com admiradora del costat raro de la vida m'hi afegeixo!! Salvem Coney Island!!!

La Abutrí de Getafe ha dit...

Pués otra tatuada se añade a la lucha!.
Ahota Toronto,las chicas de los bikinis por favor!.Casi salgo despaborida!.

Anònim ha dit...

Jo tatuar-me ho dubto. Pero operar-me com la mítica Rachel de Coney Island... encara m'ho plantejaria.
Et superes Toronto!

Toronto ha dit...

Quina alegria comptar amb tres noves ballarines per la causa save Coney Island: Samedí, Abutrí i Rachel(P+ després d'operar-se). Per cert P+, encantat que es passi vostè per aqui, molts records!
Abutrí, no tema a las chicas de los bikinis, ese aspecto es debido a que se quedaron un poco dormidas en la playa... esos pelos "niu de garça" las delatan...

Julián Rodríguez ha dit...

Ay! que os imagino a todas tatuadas y con esos pelos. Usted también señor Toronto con su pecho palomo tatuado por Coney Island rodeado de chicas inquietas de bikinis estrechos y pelos encrespados de arena...y mucha laca!