dimarts, 23 de desembre del 2008

The Gashlycrumb Tinies


Gorey, Edward.
La colla Mata-degolla o Després de l’excursió.
Traducció de Jordi Puntí.
Barcelona: Angle Editorial, 2008.
(El far, 12). 64 pàg.
ISBN: 978-84-96970-63-2.

Una petita meravella que com tota la resta d’obra d’Edward Gorey ja fa uns anys va ser publicada en edició bilingüe castellà-anglès per Valdemar en tres bonics volums recopilatoris: Amphigorey, Amphigorey también i Amphigorey además. Ara, Angle Editorial treu en format de butxaca els contes per separat, tal i com es van publicar originàriament, i comença la col·lecció amb l’edició català- anglès de The Gashlycrumb Tinies or, After the Outing.

Els nens que protagonitzen aquest conte apareixen en rigorós ordre alfabètic pel seu nom i tenen tots una altra cosa en comú: moren en circumstàncies sinistres. O com diu la irònica llegenda que apareix a les guardes del llibre: Un abecedari macabre per aprendre de lletra i acostumar-se als perills de la vida.


[© Autorretrat d’Edward Gorey: Edward Gorey House]

4 comentaris:

Samedimanche ha dit...

Ai, Toronto!! Cómo me conoces, ladrón...

Insonrible ha dit...

Está muy bien eso de dar otra visión más macabra de la infancia.
También me gusta lo de la edición por separado de los cuentos. Es como administrar poco a poco gotas de un veneno letal.
Desde luego, es todo lo opuesto a mi Donald, que, casualmente, también ha aparecido por estas fechas. Prefiero a Gorey y su macabrismo.

roberta ha dit...

Toronto, que gran recomendación, aunque tengo las versiones de Valdemar, ésta cae seguro!

Toronto ha dit...

Y muy recomendable para sobrinitos malcriados, eso sí: a partir de los 13 años, que los más pequeños no vayan a tener pesadillas terribles con el regalo!