dilluns, 29 de març del 2010

Les meves 10 cançons preferides (I)


Samedimanche em proposa des del seu blog Maelstrom que triï les meves 10 cançons preferides. M’ha costat i no paro de pensar en posar aquesta enlloc de l’altra… però després d’un tira i arronsa amb els records… aquí van les dues primeres:


In dreams
Roy Orbison

In dreams, 1963

A la professora de l’autoescola li agradava Roy Orbison i ens posava un the very best of mentre feiem les pràctiques, però no recordo haver-la sentit allà, prou feina tenia amb la carretera... Vaig quedar impressionat per la força d’In dreams a la pel·lícula Blue Velvet. Encara em posa la pell de gallina i em salten les llàgrimes (de riure) al veure a Dean Stockwell i companyia, ell fent el playback amb una làmpara que li il·lumina la cara i comença a moure els llavis dient allò de: A candy-colored clown they call the sandman…





Night Boat To Cairo
Madness

One step beyond, 1979

Discoteca del Camping La Ballena Alegre. El noviet d’una amiga - un francès que passava les vacances d'estiu al poble - era la sensació de la nit pel seu tupé i les pintes psycho-billy. S’ho creia bastant i, la veritat, em feia una mica de ràbia. El disc jockey va deixar que acabés la cançó sencera i, de cop, va sonar… la sirena d’un barco! Era el començament de Night Boat To Cairo i semblava el senyal que estaven esperant el francès i la meva amiga per saltar a la pista, provocant un allau que ens va arrossegar a uns quants. Només ells dos sabien ballar ska, però els demés vàrem copiar sobre la marxa, tampoc era tan difícil... Deuriem fer una fila patètica, però va ser molt divertit. L’endemà per la tarda vaig anar correns a comprar el disc dels Madness.

Continuarà...