La senyora barbuda Annie Jones, de nom artístic “Lady Esau”, va ser famosa al circ de finals del 1800. Annie era molt maca, duia elegants vestits llargs i tocava la mandolina.
Beccia, Carlyn.
Who put the B in the Ballyhoo?
New York: Houghton Mifflin, 2007.
[Autorretrat de Carlyn Beccia]
Beccia, Carlyn.
Who put the B in the Ballyhoo?
New York: Houghton Mifflin, 2007.
The most Amazing, Bizarre, and Celebrated circus performed!
La il·lustradora Carlyn Beccia és autora d’aquest àlbum, un homenatge preciós a una sèrie d’artistes, tots reals, que van recorre barraques de fira, parcs d’atraccions i circs per l'Amèrica del Nord de finals del segle XIX i principis del XX.
Who put the B... comença amb un cartell que anuncia l’arribada del circ a la ciutat. El dia anunciat, el Ballyhoo fa la desfilada de benvinguda pels carrers. El director de pista rep al públic, tots a punt per començar. Els insòlits i espectaculars personatges de la companyia es presentaran amb els seus cartells i en rigorós ordre alfabètic.
Beccia pren com a referent les banderoles de fira d’artistes americans com Jack Sigler, Johnny Meah o Snap Wyatt que mostraven al públic què trobarien dins les barraques. Anuncis amb il·lustracions de colors vius, de figures d’un realisme força naïf, sempre exagerats i amb tocs exòtics, creant sovint falses expectatives. Era l'època gloriosa del freak show. Amb el temps aquests espectacles van passar de l’admiració o repulsa pel desconegut a la pena, més per la parada dels monstres que per la màgia o l’acrobàcia. En tot cas però el seu record i l'art que el retrata tenen una extranya bellesa romàntica.
Algunes il·lustracions de Who put the B in the Ballyhoo? es poden veure al web dissenyat expressament per l'àlbum: www.whoballyhoo.com, que com el web sobre l'obra de Carlyn Beccia (www.carlynbeccia.com) val molt la pena de visitar.
Who put the B... comença amb un cartell que anuncia l’arribada del circ a la ciutat. El dia anunciat, el Ballyhoo fa la desfilada de benvinguda pels carrers. El director de pista rep al públic, tots a punt per començar. Els insòlits i espectaculars personatges de la companyia es presentaran amb els seus cartells i en rigorós ordre alfabètic.
Beccia pren com a referent les banderoles de fira d’artistes americans com Jack Sigler, Johnny Meah o Snap Wyatt que mostraven al públic què trobarien dins les barraques. Anuncis amb il·lustracions de colors vius, de figures d’un realisme força naïf, sempre exagerats i amb tocs exòtics, creant sovint falses expectatives. Era l'època gloriosa del freak show. Amb el temps aquests espectacles van passar de l’admiració o repulsa pel desconegut a la pena, més per la parada dels monstres que per la màgia o l’acrobàcia. En tot cas però el seu record i l'art que el retrata tenen una extranya bellesa romàntica.
Algunes il·lustracions de Who put the B in the Ballyhoo? es poden veure al web dissenyat expressament per l'àlbum: www.whoballyhoo.com, que com el web sobre l'obra de Carlyn Beccia (www.carlynbeccia.com) val molt la pena de visitar.
4 comentaris:
Ostres, gracies. No la conocía. Además, el circo es una de tus pasiones, ¿no?. Creo haber leído que hay una expo (en algún lugar de la meseta castellana, me parece...) sobre el mundo del circo.
Insonrible! Es bonito lo que dibuja esta chica, me alegro que te guste! La exposición sobre el circo en el arte español es en Segovia:http://www.museoestebanvicente.es/. Se hacen cosas... pero todavía está por hacer una gran exposición sobre el circo y el arte, con las obras más importantes, bien montada y documentada, etc.! Sí que me apasiona... cualquier dia me subo a una caravana del primer circo que pase cerca...
¡"Le Cirque du Bohémien"! (con carpa en Borges...)
Me gusta todoooooooooo!!!
En este mundo tan aburrido, mecánico y veloz, te agradezco profundamente estas pinceladas de magia: yo también me escapo con el circo...¡No me depilo más!
Ya veo los carteles: Samedimanche, la abuela adivinadora peluda.
¿Tienes algún libro de esta moza? ¿Dónde lo has comprado? ( Soy una envidiosa...
Publica un comentari a l'entrada