divendres, 24 d’octubre del 2008

Douleur exquise


Sophie Calle
Douleur exquise
Arles : Actes Sud, 2003
19,7 x 10,7 / 282 p.
ISBN 978-2-7427-4513-5

Je suis partie du Japon le 25 octobre 1984 sans savoir que cette date marquerait le début d’un compte à rebours de quatre-vingt-douze jours qui allait aboutir à une rupture, banale, mais que j’avais vécue alors comme le moment le plus douloureux de ma vie. J’ai tenu ce voyage pour responsable. De retour en France, le 28 janvier 1985, j’ai choisi, par conjuration, de raconter ma souffrance plutôt que mon périple. En contrepartie, j’ai demandé à mes interlocuteurs, amis ou rencontres de fortune : « Quand avez-vous le plus souffert ? » Cet échange cesserait quand j’aurais épuisé ma propre histoire à force de la raconter, ou bien relativisé ma peine face à celle des autres.
Sophie Calle.


Gràcies a Insonrible conec aventures passades de la vida és art de Sophie Calle totalment noves per a mi. A Douleur exquise - versió llibre (molt bonic) editat per Actes Sud - Calle recull textos i fotografies que deixen constància del dolor per la pèrdua d’un antic amor, quan als anys vuitanta ella va marxar becada al Japó.
Avant la douleur: Calle preveu la separació. A un hotel de Nova Delhi, ja de retorn cap a Paris, Calle rep la trucada d’ell que confirma la ruptura.

[© Foto: The Barbara Krakow Gallery]

Après la douleur: Calle escriu sobre aquest dolor i el contrasta amb testimonis anònims que expliquen la causa del major dolor que han sentit mai a la vida. Les lletres de Calle sobre el fons negre van desapareixent a mida que avança el relat... El pas del temps esborra el record d’un dolor - i d'un amor - que potser no va ser tan fort.

[© Text en francès : Actes Sud]

2 comentaris:

Julián Rodríguez ha dit...

Caballero Toronto, al final celebro el cumple en el kan kan que no está el tiempo para terrazas. Será el sábado 1 de noviembre y con un pedazo de menú que nos harán los chicos del kan por 22 euros. Pero necesito que me confirmen los que me van a acompañar en mi paso a la mayoría de edad. Besos

La Abutrí de Getafe ha dit...

Ring,ring...Aló!.
Aló sophie,comment sava?.,je suis Abutrí...
Aló Abutrí je suis Sophie,ce pas possible parler a Toronto?.

Qui,qui,Sophie,a moment si vous plair...