When You Wish, 2008,
gelatina de plata sobre paper virada al seleni,
28 x 35,5 cm.
Exposició de fotografies de Jane Hammond (Connecticut, 1950)
a la Galería Senda – Espai 2Nou2 de Barcelona fins el 30 d’abril.
A R T I F I C I. “Art, habilitat, truc, emprats per a estrafer o disimular la veritat, les imperfeccions d’una cosa, per a produir un efecte determinat, que serveix per a enganyar. No hi cerqueu la sinceritat: és tot artifici. Els artificis de l’eloqüència patètica. En els escriptors lloem l’art, no l’artifici”. *
Can You Draw This?, 2008,
gelatina de plata sobre paper virada al seleni,
28 x 35,5 cm.
Dokemono-tachi, 2007,
gelatina de plata sobre paper virada al seleni,
28 x 35,5 cm.
Els collages fotogràfics de Jane Hammond segueixen la senda de l’esperit dels dadaistes i surrealistes: l’atzar troba les imatges i l'artista les manipula per crear artificis. Fotomuntatges digitals d’imatges que troba a llocs diversos (arxius, àlbums familiars, encants, Internet …) i que prenen noves formes per explicar noves històries concretes però a la vegada evocadores d’interpretacions infinites. A part de les 16 fotografies exposades, una projecció de diapositives mostra una sèrie on la pròpia Hammond posa el seu rostre a altres cossos (com és el cas també a la foto When You Wish suplantant a Priscilla Presley): una contorsionista, una miss, una dona tatuada, una stripper… una llista llarga de personatges que reforcen el gust per l’artifici, així com per un sentit de l’humor encantador.
* Fabra, Pompeu. Diccionari de la llengua catalana. 24ª ed. Barcelona: Edhasa, 1988. Pàg. 160.
4 comentaris:
Me la apunto en la agenda, que luego se me pasa...
Hola Samedimanche! La galeria Senda - Espai 2Nou2 está un poco escondida, en un piso encima del Cacao Sampaka de Consell de cent con Rambla Catalunya... doble tentación!
No tengo tiempo para tanta oferta cultural...(leer con voz temblorosa).
Hola Insonrible! Pues nos quedaba pendiente la de Paul Strand... el sábado 4 de abril es el último dia! ¿Se anima a ir?
Publica un comentari a l'entrada